Veniturile, excluzând comisioanele plătite unor parteneri, au scăzut de la 1,09 miliarde de dolari la 1,04 miliarde de dolari în perioada analizată, sub așteptările analiștilor. Economiștii au estimat că veniturile Yahoo se vor situa la 1,06 miliarde de dolari în primul trimestru, relatează The Wall Street Journal.
Veniturile din afișările de reclame au coborât cu 7% în primele trei luni ale anului, la 381 de milioane de dolari, excluzând comisioanele, în timp ce veniturile generate de publicitatea din căutarea pe internet au scăzut cu 3%, la 432 de milioane de dolari, excluzând costurile de trafic.
Cota Yahoo pe piața afișării de reclame din SUA va scădea în acest an de la 5,5% la finalul lui 2014 la 4,6%, potrivit firmei de cercetare eMarketer. De asemenea, analiștii anticipează că Twitter va depăși Yahoo în acest an și va deveni al treilea mare vânzător de publicitate online din SUA, în spatele Google și Facebook.
De la preluarea conducerii de către Marissa Mayer, compania americană s-a concentrat pe crearea unor noi tehnologii de căutare pe internet și și-a prpus să controleze până la 49% dintre căutările făcute pe desktop-uri, datorită unui parteneriat încheiat cu Microsoft.
Volumul căutărilor efectuate pe Yahoo a urcat în primul trimestru la cel mai înalt nivel din ultimii cinci ani, grație unui parteneriat încheiat de compania americană cu Mozilla, prin care Yahoo a devenit motorul de căutare implicit la Mozilla.
Mayer a afirmat că speră ca Yahoo să dezvolte noi instrumente de căutare, orientate spre „acțiune”, pentru a concura cu Siri, produs de Apple, și cu Google Now.